Veuve Clicquot Yellow Label (9l) v dárkové krabici
Popis
„Existuje pouze jedna kvalita – ta nejvyšší.” - motto, které pohání šampaňský dům Veuve Clicquot od jeho počátku. A právě Yellow Label je pro něj ikonickým šampaňským. Kombinuje všechny čtyři rozměry, které styl Veuve Clicquot jasně definují: sílu, aromatickou intenzitu, svěžest & hedvábnost.
Hrozny
Převaha odrůdy Pinot Noir dodává vínu strukturu, zatímco dotek Meunieru kupáž zakulacuje. Chardonnay přináší eleganci a vytříbenost, nezbytné pro dokonale vyvážené víno. Víno obsahuje 30-45 % rezervních vín a hrozny z 50 až 60 různých vinic.
Veuve Clicquot Yellow Label kloubí dva protikladné faktory – sílu a hedvábnost – a drží je v perfektní rovnováze s aromatickou intenzitou a spoustou svěžesti. Tato charakteristika z něj tvoří jak ideální aperitiv, tak perfektní šampaňské pro vychutnávání s jídlem.
Chuť
Na první pohled zaujme zlatožlutá barva s pěnivým náhrdelníkem malých bublinek. V úvodu se objevuje bělomasé ovoce a rozinky, ke kterým se přidává vanilka, a nakonec brioška. Víno v sobě harmonicky mísí ovocitost (broskev, mirabelka, hruška), kterou mu dodává pečlivě zvolená kombinace odrůd, a hlubší toastové tóny, dané 3 letým zráním na kalech v lahvích.
Párování k jídlu
Dokonalé víno jako aperitiv. Ale hodí se krásně i k mořským plodům, rybímu tataráku či krevetám. Můžete ho servírovat se sýry např. parmezán, zralým tvrdým sýrům typu Comté... Nebo jednoduše samotné!
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
V roce 1772 založil Philippe Clicquot podnik na výrobu vína se jménem Clicquot.
Jeho syn François, který rodinný podnik převzal, se v roce 1798 oženil s Barbe Nicole Ponsardin. Když François v roce 1805 zemřel, rozhodla se mladá vdova, jíž v té době bylo 27 let, pokračovat v odkazu svého manžela. Jako žena s vizí se stala „hnací silou“ proslulosti a úspěchu značky, která se v roce 1810 přejmenovala na Veuve Clicquot Ponsardin.
S neutuchající snahou prosazovat vynikající kvalitu a inovaci vymyslela v roce 1816 madam Clicquot „table de remuage“ (systém odstranění usazenin v láhvi) s cílem získat vyčeřené šampaňské bezkonkurenční kvality. Jako projev uznání její odvahy a rozhodnosti byla ve své době známa jako „Grand Dame of Champagne“.
Madame Clicquot postupně své dovednosti využila k rozvoji výjimečné vinařské oblasti o rozloze 515 hektarů v srdci nejlepších vinic kraje Champagne.
V dnešní době značka Veuve Clicquot i nadále ve Francii i v zahraničí zosobňuje hodnoty, kterých si Madame Clicquot cenila: modernost a odvaha spojená s důrazem na prvotřídní kvalitu a odborné znalosti.
Šampaňské Veuve Clicquot Ponsardin patří do skupiny LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) - největšího světového podniku s luxusním zbožím, vlastnícího jedinečné portfolio s více než 60 prestižními značkami.