Novinka

Dom Pérignon 2015 END OF YEAR EDICE 2024 Yellow (0,75l) v dárkové krabičce

Jean-Michel Basquiat, jehož dílo bylo známé svou expresivní intenzitou a revolučními prvky streetartu a neoexpresionismu, byl vybrán jako inspirace pro tuto exkluzivní edici. Jeho obrazy, které často kombinovaly krutou realitu s živou barevností a emotivní hloubkou, skvěle ladí s filosofií Dom Pérignon –odhodlání k umělecké dokonalosti a inovaci. Speciální edice Vintage 2015 byla vytvořena jako dárkové balení, které zahrnuje tři různé boxy.

Každý z těchto boxů zobrazuje část Basquiatova obrazu In Italian (1983). Složením všech tří boxů se obnoví kompletní obraz, kter. ilustruje harmonii a kreativní spojení mezi Dom Pérignon a Basquiatem. Tento design je inspirován Basquiatovou technikou asambláže a odráží jeho unikátní způsob kombinování různ.ch prvků.

Tato speciální edice Dom Pérignon Vintage 2015 je více než jen sběratelsk. kousek. Je to v.jimečná fúze umění, která oslavuje kreativitu, inovaci a kulturní vliv obou legend.


  • Na skladě
6 900 Kč
Kategorie: Dom Pérignon
Barva / Typ: Bílé
Obsah cukru: Brut
Oblast: Champagne
Velikost lahve: 0,75l
Ročník: 2015
Balení: Dárkové balení
Země původu: Francie
 

Hrozny

Odrůdy: Pinot Noir a Chardonnay

 

Zrání

Šampaňské zraje minimálně 8 let ve sklepě na kvasinkách.

Dosáž: 5 - 6 g/l

 

Chuť

Spektrum chutí se rozpíná do široka. Rozlije se po celém patře nejprve decentně, ale poté se pocit v ústech zhmotňuje a nabádá, až je velkoryse bohatý. Doušek vína hladí a zároveň stimuluje, více po stranách jazyka než na jeho špičce. Chuť dužiny čerstvých. broskví a nektarinek vyvažují hořké tóny citrusů a hořce.

 

Párování s jídlem

Toto ročníkové šampaňské se skvěle snoubí s pokrmy z ovoce nebo zeleninou přirozeně bohatou na kyseliny, jako jsou citrusové plody, zelená rajčata nebo rebarbora. Zkuste k němu podávat mušle svatého Jakuba s rajčaty a citrónovým olivovým olejem.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:

dp_logo

Přesto, že je značka Dom Pérignon vlastně vrcholnou řadou šampaňského firmy Moët & Chandon, vedeme jí, pro její výjimečné postavení, na našem webu samostatně...

Když se v roce 1668 otec Pierre Pérignon stal správcem sklepů benediktinského opatství v Hautvillers, bylo jeho nepokrytým cílem „vyrábět nejlepší víno na světě“. Tento mladý mnich, jemuž v té době bylo pouhých 30 let, musel mít vizionářského ducha a výjimečnou odvahu, aby si stanovil tak vysoké ambice. Podařilo se mu změnit dějiny vinařství a dnes je znám jako duchovní otec šampaňského. Dnes značka Dom Pérignon představuje zvěčnění vizionářského přístupu svého zakladatele, vize, která vyjadřuje podstatu skutečného luxusu: neustálé znovuobjevování výjimečného.

2019 - současnost

"Musíme důvěrně znát naše vinice a naše vína, musíme je hýčkat, naučit se je milovat, abychom tvořili šampaňská, které usilují o harmonii.", říká Vincent Chaperon, který se stal sklepmistrem Dom Pérignon v roce 2019 po třináctileté praxi po boku Richarda Geoffroye, bývalého Chef de Cave.

Vincent považuje vizi Dom Pérignon - harmonii jako zdroj emocí - za skutečný raison d'être, smysl bytí. Tato vize dává smysl jeho tvůrčím ambicím a vede ho při plnění úkolů, které mu byly svěřeny: Každý rok znovu objevuje šampaňské, aby překvapilo a potěšilo, a vyvažuje omezení daného roku a jedinečnost Dom Pérignon.

Sklepmistr čerpá inspiraci z počátků šampaňského domu, udržuje estetický ideál Dom Pérignon, pečuje o jeho tvůrčí dědictví a přináší své odborné znalosti i citlivost.

1991 - 2019

Znovuobjevování je vodítkem pro inspiraci Richarda Geoffroye, chef de cave (vrchního sklepmistra) Dom Pérignon, když vytváří každé nové značkové šampaňské Dom Pérignon.

Richard Geoffroy říká: „Hrozny nikdy nejsou v jednom roce stejné jako v roce dalším. Pokud sklizeň neodpovídá pevným standardům Dom Pérignon, nebude v takovém roce značkové šampaňské vyrobeno. Nejde o posouzení hodnoty – jde o estetickou vizi.“

Z tohoto tvůrčího závazku se rodí jedinečný charakter Dom Pérignon. Vždy existuje nečekané paradoxní napětí mezi výraznými kvalitami daného roku a nadčasovým duchem Dom Pérignon, dojem, který dává šampaňskému charisma, přináší beztíži, vzdušnou bohatost a poddajnost od prvního dojmu až do samého konce.

Opravdová emoce Dom Pérignon je přesně v napětí podporovaném značkou, jejíž název je důvěrně spojen se zrodem šampaňského před více než 300 lety, značkou, jež se v průběhu času stala nedostižnou ikonou luxusu.

Šampaňské Dom Pérignon patří do skupiny LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) - největšího světového podniku s luxusním zbožím, vlastnícího jedinečné portfolio s více než 60 prestižními značkami.