Akce

Dom Pérignon 2013 (0,75l)

  • 1 z 4

Zelené tóny - eukalyptus, máta a vetiver - se prolínají s žlutě-oranžovými tóny meruňek, broskví a pomerančových květů, spolu s pepřem, kardamomem a lékořicí, a končí slanými tóny a praženými aroma. Na jazyku je šampaňské elegantní, rafinované, hedvábné a příjemně lehké, zatímco dozvuk je ovlivněn hlubokou slaností.

  • 5 295 Kč 200 Kč –3 %
  • Na skladě
5 095 Kč
Kategorie: Dom Pérignon
Barva / Typ: Bílé
Obsah cukru: Brut
Oblast: Champagne
Velikost lahve: 0,75l
Ročník: 2013
Balení: Holá láhev
Země původu: Francie
 

Ročník

Vinařský rok 2013 se ukázal být vítaným návratem ke slavné minulosti pozdních sběrů. Po chladné a vlhké zimě přišlo ponuré jaro, poměrně chladné a mimořádně deštivé. Následující horké a suché léto - nejslunečnější od začátku záznamů o počasí v Champagne - přispělo k kvalitě hroznů. Výsledná sklizeň decentního Pinot Noir z Montagne de Reims a nádherného, elegantního Chardonnay z Côte des Blancs byla odborně sestavena, aby zdůraznila odlišné charaktery hroznů a dosáhla optimální rovnováhy mezi plnými a kyselými tóny.

 

Hrozny

Odrůdy: Pinot Noir a Chardonnay

 

Zrání

Šampaňské zraje minimálně 8 let ve sklepě na kvasinkách.

Dosáž: 5 - 6 g/l

 

Chuť

Delikátní aroma přináší celou škálu tónů: zelené tóny - eukalyptus, máta a vetiver - se prolínají se žlutě-oranžovými tóny meruněk, broskví a pomerančových květů spolu s pepřem, kardamomem a lékořicí. V závěru dominuje slanost, která zanechává hluboký dojem, přináší pronikavou napjatost s tóny zázvoru, tabáku a toastů. Na jazyku je šampaňské elegantní, rafinované, hedvábné a příjemně lehké, zatímco dozvuk je ovlivněn hlubokou slaností.

 

Párování s jídlem

Toto ročníkové šampaňské se skvěle snoubí s pokrmy z ovoce nebo zeleninou přirozeně bohatou na kyseliny, jako jsou citrusové plody, zelená rajčata nebo rebarbora. Zkuste k němu podávat mušle svatého Jakuba s rajčaty a citrónovým olivovým olejem.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:

dp_logo

Přesto, že je značka Dom Pérignon vlastně vrcholnou řadou šampaňského firmy Moët & Chandon, vedeme jí, pro její výjimečné postavení, na našem webu samostatně...

Když se v roce 1668 otec Pierre Pérignon stal správcem sklepů benediktinského opatství v Hautvillers, bylo jeho nepokrytým cílem „vyrábět nejlepší víno na světě“. Tento mladý mnich, jemuž v té době bylo pouhých 30 let, musel mít vizionářského ducha a výjimečnou odvahu, aby si stanovil tak vysoké ambice. Podařilo se mu změnit dějiny vinařství a dnes je znám jako duchovní otec šampaňského. Dnes značka Dom Pérignon představuje zvěčnění vizionářského přístupu svého zakladatele, vize, která vyjadřuje podstatu skutečného luxusu: neustálé znovuobjevování výjimečného.

2019 - současnost

"Musíme důvěrně znát naše vinice a naše vína, musíme je hýčkat, naučit se je milovat, abychom tvořili šampaňská, které usilují o harmonii.", říká Vincent Chaperon, který se stal sklepmistrem Dom Pérignon v roce 2019 po třináctileté praxi po boku Richarda Geoffroye, bývalého Chef de Cave.

Vincent považuje vizi Dom Pérignon - harmonii jako zdroj emocí - za skutečný raison d'être, smysl bytí. Tato vize dává smysl jeho tvůrčím ambicím a vede ho při plnění úkolů, které mu byly svěřeny: Každý rok znovu objevuje šampaňské, aby překvapilo a potěšilo, a vyvažuje omezení daného roku a jedinečnost Dom Pérignon.

Sklepmistr čerpá inspiraci z počátků šampaňského domu, udržuje estetický ideál Dom Pérignon, pečuje o jeho tvůrčí dědictví a přináší své odborné znalosti i citlivost.

1991 - 2019

Znovuobjevování je vodítkem pro inspiraci Richarda Geoffroye, chef de cave (vrchního sklepmistra) Dom Pérignon, když vytváří každé nové značkové šampaňské Dom Pérignon.

Richard Geoffroy říká: „Hrozny nikdy nejsou v jednom roce stejné jako v roce dalším. Pokud sklizeň neodpovídá pevným standardům Dom Pérignon, nebude v takovém roce značkové šampaňské vyrobeno. Nejde o posouzení hodnoty – jde o estetickou vizi.“

Z tohoto tvůrčího závazku se rodí jedinečný charakter Dom Pérignon. Vždy existuje nečekané paradoxní napětí mezi výraznými kvalitami daného roku a nadčasovým duchem Dom Pérignon, dojem, který dává šampaňskému charisma, přináší beztíži, vzdušnou bohatost a poddajnost od prvního dojmu až do samého konce.

Opravdová emoce Dom Pérignon je přesně v napětí podporovaném značkou, jejíž název je důvěrně spojen se zrodem šampaňského před více než 300 lety, značkou, jež se v průběhu času stala nedostižnou ikonou luxusu.

Šampaňské Dom Pérignon patří do skupiny LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) - největšího světového podniku s luxusním zbožím, vlastnícího jedinečné portfolio s více než 60 prestižními značkami.