Dom Pérignon Blanc 2012 Magnum (1,5l)
Popis
Ročník
Ročník 2010 byl poznamenán velmi chladnou zimou se silnými mrazy. Počasí se zlepšilo na jaře a na začátku letních měsíců s chladnými a stálými teplotami.Léto bylo horké, ale ne příliš, a vzácné deště potvrdily mimořádně suchý rok. V polovině srpna se vše náhle změnilo. Během pouhých dvou dnů spadl déšť odpovídající dvěma měsícům. Teplo a voda způsobily, že zrání bylo rychlé a velkorysé. Chardonnay bylo extra vysoké kvality, jeden z nejlepších ročníků Chardonnay za posledních deset let.
Chuť
Zářivá sladkost tropického ovoce – zeleného manga, melounu, ananasu – okamžitě zazáří. Poté ustoupí střídmějším tónům, nádechu pomerančové kůry a mandarinky. Víno odhaluje svou svěžest květinovými tóny pivoňky, jasmínu a šeříku. V ústech okamžitě zaujme svou bohatou a intenzivní chutí s jemnými tóny koření a lehkou salinitou v závěru, která je typická pro vína Dom Pérignon.
Dosáž: 5 g/l
Magnum
Zrání v Magnumu (láhev o objemu 1,5l) se považuje za tu nejlepší volbu. Tvar láhve je maličko jiný, než u standardní 0,75l. Jde především o poměr velikosti hrdla láhve k jejímu tělu, které je u magnumu větší. To umožňuje snížit okysličení vína a dá tak prostor pro optimální a komplexnější stárnutí. Jde tedy o šampaňské v jeho nejlepší formě.
Párování k jídlu
DP 2010 doprovodí tropické a květinové ingredience, jako je růže, broskev či tamarind. Víno krásně harmonizuje s rybami, jako je okoun, cejn, kambala a hřebenatky.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Přesto, že je značka Dom Pérignon vlastně vrcholnou řadou šampaňského firmy Moët & Chandon, vedeme jí, pro její výjimečné postavení, na našem webu samostatně...
Když se v roce 1668 otec Pierre Pérignon stal správcem sklepů benediktinského opatství v Hautvillers, bylo jeho nepokrytým cílem „vyrábět nejlepší víno na světě“. Tento mladý mnich, jemuž v té době bylo pouhých 30 let, musel mít vizionářského ducha a výjimečnou odvahu, aby si stanovil tak vysoké ambice. Podařilo se mu změnit dějiny vinařství a dnes je znám jako duchovní otec šampaňského. Dnes značka Dom Pérignon představuje zvěčnění vizionářského přístupu svého zakladatele, vize, která vyjadřuje podstatu skutečného luxusu: neustálé znovuobjevování výjimečného.
2019 - současnost
"Musíme důvěrně znát naše vinice a naše vína, musíme je hýčkat, naučit se je milovat, abychom tvořili šampaňská, které usilují o harmonii.", říká Vincent Chaperon, který se stal sklepmistrem Dom Pérignon v roce 2019 po třináctileté praxi po boku Richarda Geoffroye, bývalého Chef de Cave.
Vincent považuje vizi Dom Pérignon - harmonii jako zdroj emocí - za skutečný raison d'être, smysl bytí. Tato vize dává smysl jeho tvůrčím ambicím a vede ho při plnění úkolů, které mu byly svěřeny: Každý rok znovu objevuje šampaňské, aby překvapilo a potěšilo, a vyvažuje omezení daného roku a jedinečnost Dom Pérignon.
Sklepmistr čerpá inspiraci z počátků šampaňského domu, udržuje estetický ideál Dom Pérignon, pečuje o jeho tvůrčí dědictví a přináší své odborné znalosti i citlivost.
1991 - 2019
Znovuobjevování je vodítkem pro inspiraci Richarda Geoffroye, chef de cave (vrchního sklepmistra) Dom Pérignon, když vytváří každé nové značkové šampaňské Dom Pérignon.
Richard Geoffroy říká: „Hrozny nikdy nejsou v jednom roce stejné jako v roce dalším. Pokud sklizeň neodpovídá pevným standardům Dom Pérignon, nebude v takovém roce značkové šampaňské vyrobeno. Nejde o posouzení hodnoty – jde o estetickou vizi.“
Z tohoto tvůrčího závazku se rodí jedinečný charakter Dom Pérignon. Vždy existuje nečekané paradoxní napětí mezi výraznými kvalitami daného roku a nadčasovým duchem Dom Pérignon, dojem, který dává šampaňskému charisma, přináší beztíži, vzdušnou bohatost a poddajnost od prvního dojmu až do samého konce.
Opravdová emoce Dom Pérignon je přesně v napětí podporovaném značkou, jejíž název je důvěrně spojen se zrodem šampaňského před více než 300 lety, značkou, jež se v průběhu času stala nedostižnou ikonou luxusu.
Šampaňské Dom Pérignon patří do skupiny LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) - největšího světového podniku s luxusním zbožím, vlastnícího jedinečné portfolio s více než 60 prestižními značkami.